Üniversitemize Elektronik kayıt (e-devlet üzerinden) yaptıran adayların üniversitemize gelerek veya herhangi bir evrak getirerek kayıt yaptırmalarına gerek yoktur.
Elektronik kayıt yaptıramayan adayların, kesin kayıt için şahsen veya noter onaylı vekili tarafından kayıt merkezine gelerek kayıtlarını yaptırmaları gerekmektedir. (19-23 Ağustos 2024)
2024 YKS sonucunda üniversitemizin herhangi bir bölüm/programına yerleşen adayların kesin kayıt işlemleri iki şekilde yapılabilmektedir. (Bir tanesini yapmanız yeterlidir.)
1– ELEKTRONİK KAYIT (E-KAYIT)
Elektronik Kayıt öğrencilerin e-devlet üzerinden yükseköğretim kurumlarına kayıt yapmaları için kullanılan bir kayıt sistemidir. Elektronik kayıt, öğrencinin kayıt işlemlerini yerine getirebileceği kesin kayıttır. Bu kayıt yoluyla üniversitemize kayıt yaptıran öğrencilerin üniversitemize gelerek veya herhangi bir evrak getirerek kayıt yaptırmalarına gerek yoktur. Elektronik kayıt yaptıran öğrenciler e-devlet üzerinden öğrenci belgesi alabilirler.
Ancak Milli Eğitim Bakanlığından lise mezuniyet bilgisi alınamayan öğrenciler Elektronik kayıt yapamayacak ve üniversitemize şahsen başvuru için yönlendirilecektir.
Kayıt işlemlerini tamamlayan tüm öğrenciler eğitim-öğretimin başladığı ilk hafta Öğrenci Kimlik Kartlarını kayıtlı oldukları akademik birime (Fakülte, Yüksekokul ve Meslek Yüksekokulu) başvurarak alabilirler.
2- ŞAHSEN BAŞVURU YOLUYLA KAYIT İŞLEMİ
(Bizzat veya Noter onaylı vekili ile başvuru)
1. e-Devlet üzerinden lise mezuniyet bilgilerine erişim sağlayamayan adaylar,
2. Herhangi bir teknik sorun ile karşılaşan adaylar,
3.İsteği doğrultusunda e-devlet üzerinden kayıt gerçekleştirmeyip şahsen başvuruyu tercih edenler.
Şahsen gelerek kayıt yaptıracak öğrenciler için Kayıt Yeri:
Zafer Mah. Cumhuriyet Cd. No:33 Merkez Rektörlük Ofisi (Kent Müzesi Yanı) İlkadım/SAMSUN
Elektronik Kayıt (E-Kayıt) Tarihi | Başlangıç Tarihi :19 Ağustos 2024
Bitiş Tarihi : 21 Ağustos 2024 |
Şahsen Kayıt Tarihi (Bizzat veya noter onaylı vekili ile kayıt) | Başlangıç Tarihi: 19 Ağustos 2024
Bitiş Tarihi : 23 Ağustos 2024 (08:30-17:00 saatleri arasında) |
Kayıt Merkezi (Şahsen başvuru) | Şahsen gelerek kayıt yaptıracak öğrencilerin için Kayıt Yeri:
Zafer Mah. Cumhuriyet Cd. No:33 Merkez Rektörlük Ofisi (Kent Müzesi Yanı) İlkadım/SAMSUN |
Öğrenim Ücreti Ödeme | Öğrenim ücretini sadece başka Yükseköğretim Kurumunda kaydı bulunan öğrenciler ödeyecektir. Öğrenim Ücreti Ödeme Tarihleri:
Başlangıç Tarihi: 09 Eylül 2024 Bitiş Tarihi : 20 Eylül 2024 Katkı Payı ve Öğrenim Ücreti Hakkında Detaylı Bilgilendirme için Tıklayınız. |
Ödeme Yeri | Ziraat Bankası’na öğrenci numarası ile ATM ya da internet bankacılığı ile ödeme yapılmaktadır. Katkı Payı/Öğrenim Ücreti ödeme işlemleri için Tıklayınız. |
Öğrenci Numaranızı Öğrenme Linki İçin Tıklayınız
Öğrenci Bilgi Yönetim Sistemi Girişi Şifresi Oluşturma Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden giriş yapılarak aşağıdaki görseldeki yollar izlenerek şifrenizi oluşturabilirsiniz. Öğrenci numaranız ve şifreniz eğitim yaşamınız boyunca kullanmanız gereken ve unutmamanız gereken hususlardandır.
2024 YKS sonucunda üniversitemizin herhangi bir bölüm/programına kayıt hakkı kazanan ancak ortaöğretim kurumlarından mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların üniversitemize “Kayıt Belgeleri” ile bizzat gelerek geçici kayıtları yapılacaktır. Ancak bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini 31 Aralık 2024 tarihine kadar Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına ibraz etmeleri halinde asıl kayıtları yapılacak olup, mezuniyet belgesini getiremeyen öğrencilerin üniversitemizden kayıtları silinecektir.
KAYIT İŞLEMLERİ SONRASINDA 1. Oryantasyon Eğitimi – Oryantasyon programı 23 – 24 Eylül 2024 tarihlerinde yapılacaktır. 2. Öğrenci Kimlik Kartları Öğrenci Kimliği, Samsun Üniversitesi öğrencisi olduğunuzu gösteren bir belge niteliğinde olmasının yanı sıra, Üniversite içinde çeşitli hizmetlerden yararlanmanızı sağlamak üzere de kullanılabilir. Üniversiteye yeni kayıt olan öğrenciler, kurumsal kimliklerini derslerin başladığı tarihten itibaren kayıtlı oldukları Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokullarından alabileceklerdir. 3. Ders Kayıt İşlemleri – Ders kayıtları, öğrenciler tarafından Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden yapılır. – Derslerin seçimi, kayıtların tamamlanması ve danışman onay işlemlerinden öğrencinin kendisi sorumludur. – Ders kayıt ve danışman onay işlemini yerine getirmeyen öğrenciler ders ve sınavlara katılamaz. 4. Danışman Atanması Üniversitemizde eğitime başlayan öğrencilere rehberlik etmek üzere danışman atanır. Danışman bilgilerine öğrenci bilgi yönetim sistemine giriş yaparak ulaşabilirsiniz. 5. Muafiyet Başvurusu (Kredi Transferi) Daha önce bir başka yükseköğretim programında öğrenim gören öğrenciler, bu yükseköğretim kurumunda alıp başarılı oldukları derslerin kredilerinin transfer edilmesi talebinde bulunabilirler. Bunun için öğrencilerin, eğitim-öğretime başladıkları yarıyılın ilk iki haftası içinde ilgili dekanlığa/müdürlüğe transkript belgesi ile başvurmaları gerekmektedir. Kredi transfer işlemi “Samsun Üniversitesi Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi” hükümleri doğrultusunda yapılacak olup, süresi içinde başvuruda bulunmayanların daha sonra yapacakları başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır. 6. Akademik Takvim Üniversitelerin akademik takvimlerinde kayıt yenileme, ders ekleme ya da bırakma, akademik konular ile ilgili son başvuru tarihleri, sınav başlangıç-bitiş tarihleri duyurulur. Öğrenciler, her eğitim/öğretim dönemi başında güncellenen ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasında yayınlanan akademik takvimi takip etmek zorundadır. 2024-2025 Ön Lisans/Lisans akademik takvimi için tıklayınız. |